Translate

Monday, December 11, 2017

Culminating Project Ideas for TO KILL A MOCKINGBIRD with RUBRIC

Culminating Project – To Kill a Mockingbird

Complete one activity from any section:
Section One: Art
  1. Draw the court scene in which Atticus is questioning either Bob Ewell, Mayella Ewell or Tom Robinson.
  2. Create a comic strip (8 panes) that illustrates a major event from the novel. Use a comic strip from a newspaper as an example of how to set up the title, the drawings and the character's voices.
  3. Draw a topographical map of Maycomb. Be sure to include key buildings (Finch’s house, Miss Maudie’s house, “Boo” Radley’s house, Robinson’s farm, Ewell’s home near the garbage dump, Cunnigham’s farm, Judge Taylor’s home, the court house, jail, school, the tree with the hole in it, the woods where the children were attacked coming home from school, the location where the mad dog was put down, and any other building/incident that you feel is necessary).
Section Two: Creative Writing (1-2 pages)
  1. Write a fictionalized journal entry from the perspective of one of the major characters dealing with a major event that takes place in the novel.
  2. Write a letter from one character to another concerning a significant event in the novel.
  3. Write the first 1-2 pages of Chapter 32; how would you like to have ended the novel? Be sure to use the same voice and dialogue used by Harper Lee.
Section Three: Short Essay (1-2 pages)
  1. Analyze the childhood world of Jem, Scout, and Dill and their relationship with Boo Radley in Part One.
  2. How do Jem and Scout change during the course of the novel? How do they remain the same?
  3. Analyze the author’s treatment of Boo Radley. What is his role in the novel?
  4. Discuss Atticus’s parenting style. What is his relationship to his children like? How does he seek to instill conscience in them?
  5. Discuss the author’s descriptions of Maycomb. What is the town’s role in the novel?
SPANISH TRANSLATION:
Proyecto Final - Matar a un Mockingbird
Completa una actividad de alguna sección:

Sección Uno: Arte

1. Dibuja la escena de la corte en la que Atticus está interrogando a Bob Ewell, Mayella Ewell o Tom Robinson.

2. Crear una tira cómica (8 paneles) que ilustra un acontecimiento importante de la novela. Utilice una tira cómica de un periódico como un ejemplo de cómo configurar el título, los dibujos y las voces del personaje.


3. Dibuja un mapa topográfico de Maycomb. Asegúrese de incluir los edificios clave (la casa de Finch, la casa de la señorita Maudie, la casa de Boley Radley, la granja de Robinson, la casa de Ewell cerca del basurero, la granja de Cunnigham, la casa del juez Taylor, el tribunal, la cárcel, la escuela, el árbol con el agujero En él, los bosques donde los niños fueron atacados llegando a casa de la escuela, el lugar donde el perro loco fue puesto abajo, y cualquier otro edificio / incidente que se considere necesario).


Sección Dos: Escritura Creativa (1-2 páginas)

1. Escribir una entrada de diario fictionalized desde la perspectiva de uno de los personajes principales que se ocupan de un evento importante que tiene lugar en la novela.

2. Escribir una carta de un carácter a otro sobre un acontecimiento significativo en la novela.

3. Escriba las primeras 1-2 páginas del Capítulo 32; ¿Cómo te gustaría haber terminado la novela? Asegúrese de usar la misma voz y el mismo diálogo que utiliza Harper Lee.

Sección Tres: Ensayo breve (1-2 páginas)

1. Analizar el mundo de la infancia de Jem, Scout y Dill y su relación con Boo Radley en la Parte Uno.
2. ¿Cómo cambian Jem y Scout durante el transcurso de la novela? ¿Cómo siguen siendo los mismos?
Analizar el tratamiento del autor de Boo Radley. ¿Cuál es su papel en la novela?
3. Discuta el estilo paternal de Atticus. ¿Cómo es su relación con sus hijos? ¿Cómo busca inculcar conciencia en ellos?
4. Discuta las descripciones del autor de Maycomb. ¿Cuál es el papel de la ciudad en la novela?

No comments:

Post a Comment